Ecoul presei la CD-ul Patimile după Matei de Hans Peter Türk, Musikproduktion Dabringhaus und Grimm, Germania, 2009

This is a fascinating work by a composer who seems to be relatively unknown outside the German-speaking world. This disc makes an interesting, approachable and highly recommendable introduction to Türk’s work. Anyone who is curious about the possibility of passion settings after Bach would be well advised to try this out.
Robert Hugill www.musicweb-international.com


Der Komponist last die frühe mittelalterliche Mehrstimmigkeit anklingen, nutzt und erweitert die Formen- und Figurensprache des Barocks, setzt starke Dissonanzen ein und hebt kunstvoll die Grenze zwischen Sprache und Musik auf.
Fonoforum 08/2009


Die exzellente Meißner Kanorei 1961 folgt den Intentionen des Komponisten minutiös, textverständlich und glänzend artikuliert: dem steht die bestens disponierte Solistenriege, angeführt von dem souveränen Andreas Petzoldt als Evangelisten, in Nichts nach. Genauso wie Ursula Philippi virtuos an der Orgel das Passionsgeschehen sowohl dramatisch akzentuiert als auch berührend zart kommentiert.
Ingeborg Allihn, Musik und Kirche, 4/2009


Trecând peste impactul cu un nou Matthäus-Passion născut pe solul perpetuării unei tradiții transilvane-săsești, în care reușita lui Hans Peter Türk rămâne fără echivoc la înălțimea universalității marilor modele care au precedat-o, aș vrea să remarc faptul că de multe decenii nu am mai simțit intensitatea unei atare emoții cauzate de o primă audiție. …Desigur că în omagiul nostru am dorit să singularizăm meritul aparte al Ursulei Philippi pentru reușita acestui eveniment cultural…
Valentin Timaru, Făclia, 9 iunie 2009


Les langages stylistiques et harmoniques de Hans Peter Türk sont modérément moderns, de sorte qu’ils ne posent des problems insurmontables ni aux chanteurs ni aux auditeurs. L’organiste Ursula Philippi, à la Sauer-Orgel op. 926 de la Stadtkirche Burgstädt, est une accompagnatrice très attentionnée qui sait tirer profit des énormes posiibilités que cet instrument, érige en 1904, lui offre.
PiRath, Supersonic pizzicato, Mai 2009


Die Siebenbürgische Passionsmusik von Hans Peter Türk entstand als Auftragswerk des Hermannstädter Bachchors und seines Leiters Kurt Philippi…Bei der Vertonungder Choräle hat Türk sich selbst übertroffen, indem er immer neue Satzweisen erfindet….Als Ausführende seines Werkes konnte der Komponist sich keine Besseren wünschen als die Meißner Kantorei 1961 unter Christfried Brödel…Ursula Philippi meistert den Orgelpart mit der ihr eigenen stürmischen Energie…
Thealinde Reich, Allgemeine Deutsche Zeitung für Rumänien, 3, Juli 2009


PASSIO DOMINI

Supersonic pizzicato

Booklet-ul pune o întrebare deplasată, aproape grotească, la care H. P.Türk (*1940) gaseşte răspunsul :
« După Bach, se mai pot compune  Patimi ?
 - Chiar şi preotul din sat predică Evanghelia. »
Deci din nou lumea muzicală este deschisă adoptării noilor capodopere. De fapt, fără multă cercetare în biblioteci, trebuie să recunoaştem că muzicienii, mai ales cei ai Bisericii, nu s-au oprit de a pune în muzică Pasiunile lui Hristos, chiar dacă nu au căutat să rivalizeze niciodată cu cele compuse de Bach.
Destinate doar corului cu solişti acompaniaţi de o orga mare, lucrarea, renuntând la o orchestră costisitoare, este destinată mai ales corurilor marilor biserici.
Limbajul stilistic şi armonic a lui H.P. Türk nu este foarte modern deci nu pune probleme de neînfrânt nici cântareţilor şi nici publicului.
Ascultând acest limbaj, îmi pare chiar accesibil şi familiar. Auditorul se găseşte în permanenţă pe teren cunoscut şi intenţiile lui Türk se dezvăluie chiar de la prima audiţie.
Ansamblul Meissner Kantorei 1961, sub bagehta lui Christfried Brödel, este la înălţimea misiunii lor şi vrăjeşte publicul cu frumoasele lor sonorităţi vocale.
Organista Ursula Philippi, la Orga-Sauer op.924 din Stadtkirche Burgstädt, este o acompaniatoare foarte atentă  şi ştie să pună în valoare enormele posibilităţi pe care acest instrument construit în 1904 , le oferă.